Rimuski según Avui

Sé on ets

Abans d’entrar en el bucle de les realitats paral·leles de Rimuski, la perspectiva que té l’espectador és repetir una experiència semblant a la proposta per Stefan Kaegi a Cargo Sofia Barcelona. Recorda aquella ventura pel no-land barceloní i li sembla una bona idea deixar-se portar per noves rutes, aquesta vegada canviant els camioners búlgars per taxistes de Barcelona.

És millor oblidar-se de qualsevol referent previ -i del text de presentació- i encarar Rimuski amb esperit obert. L’últim muntatge de Roger Bernat és un creuament de línies d’informació que utilitza quatre taxistes com un instrument en moviment per dibuixar sobre una pantalla el control que una espessa xarxa de satèl·lits exerceix sobre la població mundial. Un espectacle per mostrar el poder de localització de les tecnologies de la comunicació i la seva capacitat per crear realitats simultànies i trastocar la idea comuna d’espai i temps. Una perversió que Bernat fins i tot trampeja a l’estil de Heiner Goebbels. Recorden Eraritjaritjaka, aquella filigrana de l’engany.

El taxi: un bit d’informació entre molts d’altres. Un vehicle per traçar el rastre del mòbil, els satèl·lits o el Google Earth amb les seves zones fosques. Tot allò que ens converteix en una comunitat global interconnectada, amb tots els seus avantatges i inconvenients. Jocs malabars de la tecnologia que només adquireixen identitat dramàtica quan Bernat els barreja amb aquelles intrahistòries que són marca de la casa. Relats de taxistes, col·laboradors xilens o veneçolans, actors, amics a Ginebra o espectadors amb el mòbil obert a una aventura.

Màgia Borrás a la gran caixa d’internet que es converteix en alguna cosa més quan el coordinador del truc travessa la frontera entre realitat i ficció i el guió de Taxi driver contamina la realitat del Mercat de les Flors.

Juan Carlos Olivares
Avui 02/07/2008

Anuncios